Spring naar inhoud

5 tips voor een betere advertentie banner

Internet adverteren is een goede manier om meer bezoekers naar jouw site te krijgen. Door het optimaliseren van je banner krijg je meer bezoekers en is de kans dat deze actie ondernemen op jouw site ook een stuk groter. In dit artikel ga ik je helpen om de perfecte banner te maken.

 

  1. Verwerk je bedrijfs- of websitelogo in de banner

Als je een mooie logo hebt voor je bedrijf of website is het misschien een goed idee om deze te verwerken in je banner. Door het verwerken van je logo in de banner wordt de naam van het bedrijf eerder onthouden en gaan mensen eerder op zoek naar meer informatie over het bedrijf. Zorg er wel voor dat je logo minder beeldbepalend is dan je call to action.

 

  1. Houd je aan de standaard afmeting van Advertenties op het internet

Door je te houden aan de standaard afmetingen is de kans dat jouw reclame wordt afgebeeld ook groter. De meeste mensen die de reclames op hun sites laten zien proberen zich ook aan één van de standaard afmetingen te houden. De standaard afmetingen hiervoor zijn: 728 x 90, 160 x 600, 320 x 50, 300 x 250, 300 x 600 en 336 x 280.

 

  1. Gebruik opvallende kleuren

Door het gebruik van opvallende kleuren is de kans dat mensen naar jouw banner kijken ook groter. Kleuren zoals oranje, groen en geel zijn ook kleuren die een vorm van actie stimuleren. Dit betekent dat mensen eerder op jouw reclame klikken. Maak er niet een volledige regenboog van want dit kan wel onaantrekkelijk overkomen.

 

  1. Zorg voor een duidelijk en leesbaar lettertype

Het lettertype van de reclame moet goed en duidelijk leesbaar zijn zodat mensen snel kunnen zien waar de reclame over gaat. Het formaat van de letters is ook erg belangrijk. Te kleine letters zijn niet leesbaar, maar te grote letters kunnen intimiderend overkomen.

 

  1. Maak gebruik van afbeeldingen

Door gebruik te maken van afbeeldingen lijkt jouw banner interessanter. Ook hierdoor valt de banner meer op en klikken mensen hier ook eerder op. Blijf wel bij 1 of 2 plaatjes per banner anders lijkt de banner te druk. Ook moet het plaatje wel passen bij het geadverteerde product.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *